Hakus Pokus - Leżeńska Katarzyna, Milewski Dariusz

Biorąc książkę do ręki i patrząc na recenzję na tylnej okładki miałem mieszane uczucia. Książkę otrzymałem od wydawnictwa Prószyński i Spółka, a wiem że osoba która wysyła mi książki z pewnością mnie nie zawiedzie. Właściwie zacząłem lekturę bez przekonania że coś tam może mnie zaskoczyć, że złapie się na czymś co może mnie w jakiś sposób ująć.  Myliłem się. To historia dwóch osób które mają za sobą traumatyczne przeżycia. Pierwsza to kobieta  o imieniu Beata która z zawodu jest psychologiem i która zostawia w szpitalu psychiatrycznym swoją matkę, a drugą postacią jest Robert który jest hakerem i matematykiem. Obydwoje pochodzą z Polski. Reszta postaci jak XXL i inni barwni osobnicy to głównie hakerzy i są jakby tłem tej historii. Czytając tę książkę zastanawiałem się skąd pomysł na taki temat, właściwie w naszym kraju mało się mówi o włamaniach do sieci. Książka porusza temat tabu jakim jest transseksualizm i ukazuje psychologiczne rysy ludzi w traumie. Bohaterowie uczą i pokazują że ważne jest zamknięcie za sobą pewnych etapów życia, aby być gotowym na kolejne.Autorzy doskonale ukazują ich słabości.Genialnie pokazane i wyważone uczucia, profesjonalnie opisane stany empatyczne. Tak naprawdę nie wiadomo co jest w tej książce najważniejsze. Wierność sobie czy nowa, budząca się do życia miłość. Gdzie jest granica wiedzy? Autorzy stawiają wiele trudnych pytań i dają tyle samo odpowiedzi. A ja sam gdy przeczytałem "Hakus Pokus" kupiłem sobie specjalistyczną gazetę opisującą jak bronić się przed hakerami. Jakie było moje zdziwienie gdy odkryłem że w moim komputerze jest siedlisko ukrytych programów wykorzystywanych przez hakerów. Jak dla mnie książka jest bliska genialności. Jak do tej pory niewiele wiedziałem o hakerach. Dobrze się składa że są odważni ludzie i piszą tego typu literaturę. Książkę czyta się przyjemnie, wciąga jak dobry kryminał chociaż niewiele ma wspólnego z tym gatunkiem prozy. Dlatego polecam bez podziału na płeć wszystkim którzy chcą się dowiedzieć czegoś nowego. Trochę o realnym życiu, a trochę o tym wirtualnym w którym często nie wiemy że jesteśmy śledzeni.

Książka zrecenzowana dzięki uprzejmości Wydawnictwa Prószyński i Spółka. Dziękuję.

5 komentarzy:

  1. Nie słyszałem że powstanie druga część, ale to naprawdę dobra wiadomość. Dziękuję za informację. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. wiele dobrych recenzji tej powiesci czytalam. Ech, teraz to juz musze kupic, kolejna na liste

    OdpowiedzUsuń
  3. Drogi Piotrze? Allanie? (Jak mogę się do Ciebie zwracać?)
    Twoją recenzję książki Hakus pokus przeczytam po napisaniu swojej, nie chciałabym się sugerować. Ale koduję w główie, wrócę tu i porównam nasze opinie.
    Zaintrygowałeś mnie tym "sprawdzeniem komputera" :)

    p.s Piosenka z Twojego profilu - Josh Groban - You Raise Me Up - fenomenalna! ach zasłuchałam się :)

    Rozsiadam się i podczytam inne Twoje recenzje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie czytam:) Póki co podoba mi się;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z lekturą każdej recenzji mam większą ochotę na lekturę tej książki. Dzięki za Twoją opinię.

    Mam nadzieję, że się nie obrazisz, kiedy powiem, że może trochę wygodniej czytałoby się Twoje teksty, gdybyś dzielił je na więcej akapitów.

    Pozdrawiam serdecznie. Ys. :)

    OdpowiedzUsuń

Szanowny czytelniku. Jeżeli masz jakieś zapytanie lub też chcesz się ze mną podzielić spostrzeżeniami to proszę o kontakt mailowy, gdyż rzadko odpisuję na komentarze pod postami. Proszę o wyrozumiałość i dziękuję za obecność w moich skromnych progach. Komentarze anonimowe, wulgarne oraz obrażające innych są kategorycznie usuwane.

Luanne Rice - "Ostatni dzień"

    Sięgając po "Ostatni dzień" miałem wielki apetyty na coś wyjątkowego i coś wciągającego. Od pewnego czasu moje oczekiwania czy...