"Fałszywa tożsamość. Zapisaki nastolatka" - Enzo Fontana


  Stosunkowo niedawno, przed wyjazdem wakacyjnym udało mi się przeczytać książkę, która porusza dosyć kontrowersyjny temat, jakim jest klonowanie człowieka. Autor Enzo Fontana został w 1998 roku laureatem włoskiej nagrody Lo Stellato przyznawanej w kategorii powieści. Za powieść "Fałszywa tożsamość. Pamiętnik nastolatka" otrzymał w 2003 roku nagrodę specjalną na międzynarodowym konkursie Ostia- Mare di Roma. 

  Pisarz porusza wiele problemów natury egzystencjalnej, medycznej.  Tragiczna śmierć syna Kastora, niemożność pogodzenia się ze stratą i w końcu podejmują decyzję o sklonowaniu syna. Jak można się przekonać w trakcie czytania, klonowanie nie jest bezpieczne dla klona i dla środowiska. Czy można poprawiać naturę? Gra z Bogiem? Czy można tę walkę wygrać? W wyniku klonowania rodzi się drugi syn Beniamin, łudząco podobny do zmarłego brata. W zrozumieniu tego, co czuje Benjamin pomaga nam jego blog, który często aktualizuje. Autor pamiętnika pisze o swoich problemach emocjonalnych, w grupie, w środowisku lokalnym. Książka może szokować lub nużyć swoją treścią. Ja uważam, że to jest zależne od nastawienia czytelnika. Mną ta historia wstrząsnęła i pozwoliła mi zagłębić się w problematykę dyskusji nad ludzkim klonowaniem. Książka jest także doskonałym studium psychiki nastolatka. Pierwszorzędna, mądra książka nie tylko dla młodzieży. Serdecznie polecam.

Książkę przeczytałem dzięki uprzejmości Wydawnictwa 

eSPe


12 komentarzy:

  1. Lubię książki,które poruszają kontrowersyjne tematy,dlatego dopisuję do mojej listy. A poza tym opinia zachęcająca :). Pozdrawiam miłego popołudnia i wieczoru :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Temat szalenie intrygujący i do tego ocierający się o medycynę, psychologię z szczyptą duchowości i etyki, czyli wszystko co lubię. Muszę przeczytać tę książkę:)
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię taką trudną i kontrowersyjną tematykę, więc z przyjemnością przeczytam:)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakoś mam dziwne przeczucie, ze ta książka kończy się źle. A ja niestety za takimi nie przepadam, ale zobaczymy jak znajdę w bibliotece to zastanowię się nad wyporzyczeniem.

    OdpowiedzUsuń
  5. zapowiada się ciekawie, więc jak będę miała czas to chętnie kiedyś po nią sięgnę ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Słyszałam o niej i był czas, że nawet miałam plan po nią sięgnąć. Szybko jednak mój zapal minął, a książkę puściłam w niepamięc. Dziękuję za przypomnienie!
    Klonowanie to temat jak na razie mi obcy, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by wciąż dowiadywać się czegoś nowego.

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubie książki , które pokazują psychiczne studium człowieka, dlatego chętnie poznam te pozycję.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie spotkałam się jeszcze z podobnym tematem w książce. Klonowanie? Z chęcią przeczytam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Trudny i niezwykle kontrowersyjny temat, więc książka na pewno nie pozwoli przejść obok siebie obojętnie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Z chęcią...
    Zaintrygowała mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wow! Wydaje się naprawdę interesująca, muszę ją poszukać :) Klonowanie, bycie kopią starszego brata, pewnie i dorównywanie mu... geny to przecież nie wszystko.
    (to prawie kopia komentarza Kasandry jak widzę, ale to jest zboczenie - ja po biol-chemie, ona po medycynie :D)

    OdpowiedzUsuń

Szanowny czytelniku. Jeżeli masz jakieś zapytanie lub też chcesz się ze mną podzielić spostrzeżeniami to proszę o kontakt mailowy, gdyż rzadko odpisuję na komentarze pod postami. Proszę o wyrozumiałość i dziękuję za obecność w moich skromnych progach. Komentarze anonimowe, wulgarne oraz obrażające innych są kategorycznie usuwane.

Luanne Rice - "Ostatni dzień"

    Sięgając po "Ostatni dzień" miałem wielki apetyty na coś wyjątkowego i coś wciągającego. Od pewnego czasu moje oczekiwania czy...