"Czekając na Lolumba" - Thomas Trofimuk

  "Czekając na Kolumba" jest opowieścią o człowieku, który trafia do szpitala psychiatrycznego w Sewilli. Uparcie twierdzi że jest Kolumbem. Pacjentem opiekuje się doktor Fuentes, oraz pielęgniarka Consuela. Siostra szybko ulega wpływowi przystojnego pacjenta i rodzi się między nimi romans. Okazuje się, że tropem Kolumba podąża agent Interpolu. Kim naprawdę jest Kolumb? Jakie nosi w sobie tajemnice? Bohater funkcjonuje w dwóch światach. Bardzo dobre ujęcie tematu i udana próba ujęcia funkcjonowania osoby z rozwiniętą chorobą psychiczną.

  Mnie najbardziej zadziwiła scena, w której Kolumb dostaje telefon do reki i rozmawia z królową, prosząc aby potwierdziła jego tożsamość. W trakcie trzeba być bardzo skupionym, aby nie pogubić się w opowiadaniu historii podróżnika. Musze przyznać, że opowieść mnie wciągnęła. Autor doskonale odwzorowuje znane szczegóły z życia Kolumba. Czy Kolumb który posługuje się przedmiotami z XX wieku może kogoś przekonać co do swojej osoby? Tempo akcji może nie jest zawrotne, ale autor wynagradza nam to w inny sposób. Ciekawy pomysł, konstrukcja i dobrze napisane dialogi sprawiają, że serdecznie zachęcam do sięgnięcia po tę książkę. 

Za egzemplarz recenzyjny dziękuję Wydawnictwu


7 komentarzy:

  1. O, nareszcie wyszperałeś coś w sam raz dla mnie. Zaintrygowałeś mnie, z chęcią zajrzę do tej książki:)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka już za mną i również bardzo mi się podobała:))
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna książka, czytałam i polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chętnie ją kiedyś przeczytam:)
    Zwłaszcza, że kiedyś chciałabym być psychiatra:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeszcze nie czytałem, mam nadzieję że uda mi się po nią sięgnąć.

    OdpowiedzUsuń
  6. Interesujące. Zwrócę uwagę na książkę, wybierając sobie kolejne lektury.

    OdpowiedzUsuń
  7. Zaciekawiłeś mnie i chętnie poznam bliżej tę powieść. Mam nadzieję, z przypadnie mi ona do gustu, tak jak tobie.

    OdpowiedzUsuń

Szanowny czytelniku. Jeżeli masz jakieś zapytanie lub też chcesz się ze mną podzielić spostrzeżeniami to proszę o kontakt mailowy, gdyż rzadko odpisuję na komentarze pod postami. Proszę o wyrozumiałość i dziękuję za obecność w moich skromnych progach. Komentarze anonimowe, wulgarne oraz obrażające innych są kategorycznie usuwane.

Luanne Rice - "Ostatni dzień"

    Sięgając po "Ostatni dzień" miałem wielki apetyty na coś wyjątkowego i coś wciągającego. Od pewnego czasu moje oczekiwania czy...