Paulus Terwitte OFMCap - "O szczęściu prostego życia. Inspiracje regułą świętego Franciszka z Asyżu"

 Lubię poznawać ludzi, którzy przekazując swoje myśli, sami nimi żyją. Bez wątpienia taką osobą jest ojciec Paulus, kapucyn. W dzisiejszym, szalonym świecie, niezwykle trudno jest odnaleźć spokój i pogodę ducha. Co współczesny mnich może wiedzieć o życiu? Pewnie tak właśnie pomyśli wielu czytelników. A jednak. 

 Każdy rozdział to fragment reguł św. Franciszka, skierowanych do braci. Ojciec Paulus idzie dalej, wprowadzając nas w krótkie rozważania, mające na celu zbliżenie się do Stwórcy i życie Ewangelią. 

 Ta książeczka przyniosła mi wielkie ukojenie. Czytałem ją fragmentami, każdego wieczora, zastanawiając się nad treściami. Święty Franciszek, jego reguły, do tego wprowadzenie do własnych przemyśleń czytelnika. Kapucyn doskonale przenosi odległe pouczenia na kalkę współczesnego świata, rysując jasne drogowskazy. 

 Dla mnie to niezwykle ciekawa i wartościowa lektura skierowana głównie dla chrześcijan, ale nie tylko. Powinien przeczytać ją każdy, kto pragnie czynić dobro. Polecam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szanowny czytelniku. Jeżeli masz jakieś zapytanie lub też chcesz się ze mną podzielić spostrzeżeniami to proszę o kontakt mailowy, gdyż rzadko odpisuję na komentarze pod postami. Proszę o wyrozumiałość i dziękuję za obecność w moich skromnych progach. Komentarze anonimowe, wulgarne oraz obrażające innych są kategorycznie usuwane.

Luanne Rice - "Ostatni dzień"

    Sięgając po "Ostatni dzień" miałem wielki apetyty na coś wyjątkowego i coś wciągającego. Od pewnego czasu moje oczekiwania czy...