Joanna Stovrag - "Chwila na miłość"

Nie mam pojęcia, ile powstało książek o uczuciach, o miłości. Każda jest inna. Autorzy prześcigają się w opisywaniu uniesień, wymyślaniu fabuły czy też w przesłodzonych zakończeniach - czasami aż nadto. Gdzieś w tym romansowo-miłosnym klimacie na rynku wydawniczym ukazała się książka, będąca opisem przeżyć ludzi, których połączyła trudna miłość w czasie wojny na Bałkanach. Historią młodej pary zainteresował się nieżyjący, niestety, znany dziennikarz Waldemar Milewicz, który nakręcił o nich film.

Autorka przenosi nas w czasy, kiedy w Sarajewie źle się dzieje. To właśnie w oblężonym mieście poznaje miłość życia - Sejo. Swoją opowieść opiera na uczuciu rodzącym się w niełatwym czasie. Wojna zmienia człowieka, jego zapatrywanie na codzienność, ale również umacnia. Kiedy po raz pierwszy czytałem tę opowieść, z oczu ciekły mi łzy. Tutaj nic nie było pewne. Było piękne uczucie, które zrodziło się na ruinach miasta i wraz z upływającym czasem dojrzewało. 

"Chwila na miłość" trwa do dzisiaj. To jedna z najpiękniejszych historii o miłości, jakie przeczytałem.
Bardzo podoba mi się świadectwo Autorki na temat tego, co przeżyła. Nie ma tutaj uniesień, nie ma zbędnego lukru. W zamian są wielkie emocje i autentyczność. To chwyta za serce, to dodaje skrzydeł i sprawia, że czytelnik zastanawia się, czy taka miłość naprawdę istnieje. Joanna i Sejo są przykładem małżeństwa, które łamie stereotypy i daje pokrzepienie wielu ludziom, którzy stracili nadzieję w to piękne uczucie. Przecież miłość jest najwyższą formą przyjaźni. 

"Chwila na miłość" to orientalne zapachy, podróże kulinarne, piękna bałkańska muzyka i kawałek historii, unoszący czytelnika w niezapomnianą podróż. A wszystko zamyka seria zdjęć z różnych okresów – sprzed wojny, w jej trakcie oraz po zakończeniu działań wojennych. 

„Chwila na miłość" to rozszerzenie książki wydanej kilka lat wstecz pt. "Jeszcze żyję....". Autorka wzbogaciła tekst oraz całość uzupełniła o najnowsze zdjęcia z domowego archiwum. 

Prawdziwe historie są zawsze wyjątkowe, gdyż zawierają wielkie ładunki emocjonalne czerpane z doświadczeń bohaterów.  Książka Joanny Stovrag jest podróżą naładowaną głębokimi uczuciami, a także pięknym przesłaniem. "Chwila na miłość" to opowieść, do której się powraca, w której można się zanurzać, szukać inspiracji czy też zwyczajnie czytać ją jako niezwykłą książkę. Bez wątpienia zasługuje na miano wyjątkowej. Po lekturze zapragnąłem znaleźć się w miejscach, w których bywała Joanna, zakosztować potraw mi nieznanych czy też posłuchać tamtejszej muzyki. Autorka zaszczepią we mnie ciekawość. Póki co musi wystarczyć mi książka, ale sam opis i sceny sprawiają, że identyfikuję się z tamtymi ludźmi i miejscami. To zasługa Autorki. Książkę polecam z całego serca.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szanowny czytelniku. Jeżeli masz jakieś zapytanie lub też chcesz się ze mną podzielić spostrzeżeniami to proszę o kontakt mailowy, gdyż rzadko odpisuję na komentarze pod postami. Proszę o wyrozumiałość i dziękuję za obecność w moich skromnych progach. Komentarze anonimowe, wulgarne oraz obrażające innych są kategorycznie usuwane.

Luanne Rice - "Ostatni dzień"

    Sięgając po "Ostatni dzień" miałem wielki apetyty na coś wyjątkowego i coś wciągającego. Od pewnego czasu moje oczekiwania czy...