B. A. Paris - "Na skraju załamania"

  Czekałem na tę książkę z niecierpliwością, gdyż autorka zachwyciła mnie w "Za zamkniętymi drzwiami". 
Tym razem poznajemy Cass Anderson, kobietę wracającą do domu boczną drogą, lasem, miejscem rzadko uczęszczanym, w czasie, kiedy na zewnątrz rozpętała się burza. W trakcie podróży powrotnej spotyka samotną kobietę w samochodzie, w której rozpoznaje znajomą. Sama jednak nie zatrzymuje się ze względu na  niesprzyjające warunki pogodowe i strach, związany z odludnym miejscem.

 Kiedy kolejnego dnia otrzymuje wiadomość o morderstwie znajomej, uświadamia sobie, że jest ostatnią osobą, widzącą ją żywą. Sam z przerażeniem odkrywa, że dopada ją przypadłość matki, która odeszła w średnim wieku. Demencja starcza. Cass zapomina o wielu sprawach, do domu przychodzą kurierzy z paczkami, które jakoby zamawiała. Ze swojego stanu zwierza się najbliższej przyjaciółce, która wraz z mężem, stara się ją otoczyć troskliwą opieką. Pomyłki i dziwne przypadki zaczynają się mnożyć, do tego głuche telefony, potęgujące jej strach przed mordercą, który może znajdować się tuż, tuż.


 Tym razem B. A. Paris mnie nie zaskoczyła. Zgadłem, kto się kryje za złym samopoczuciem Cass Anderson. To mi jednak nie zepsuło w żadnym stopniu radości z czytania. Autorka jest mistrzynią budowania napięcia. Do tego tłumacz oddał w pełni przekaz lektury.Do gustu przypadły mi szczególnie ostatnie rozdziały, w których ofiara rozumie co się dzieje. Ogólnie nowa książka autorki trzyma w napięciu i warto ją przeczytać.


Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szanowny czytelniku. Jeżeli masz jakieś zapytanie lub też chcesz się ze mną podzielić spostrzeżeniami to proszę o kontakt mailowy, gdyż rzadko odpisuję na komentarze pod postami. Proszę o wyrozumiałość i dziękuję za obecność w moich skromnych progach. Komentarze anonimowe, wulgarne oraz obrażające innych są kategorycznie usuwane.

Luanne Rice - "Ostatni dzień"

    Sięgając po "Ostatni dzień" miałem wielki apetyty na coś wyjątkowego i coś wciągającego. Od pewnego czasu moje oczekiwania czy...