"Pisać skutecznie. Strategie dla każdego autora" - Ewa Wilcz - Grzędzińska, Tomasz Wróblewski

 Parę dni temu udałem się do księgarni, gdzie chciałem zakupić jedną z książek traktujących o warsztacie pisania. Niestety, ksiażki tego dnia nie było, ale pani w księgarni poleciła mi tę pozycję twierdząc że jest również wartościowa. Owszem, jest wartościowa, ale ja nie mam zamiaru pisać do gazet, dziennikarzem również nie jestem. Książkę przeczytałem, ale jakoś nie wniosła w moje życie wiele cennych informacji. Może dlatego, że teksty są kierowane głownie do dziennikarzy i osób zajmujących się redagowaniem tekstów w prasie. Książka ogólnie jest dobrze napisana, ale raczej mija się z moimi oczekiwaniami. Zawiera dużo przykładów w postaci wycinków z prasy. Mnie książką wymęczyła, ale dotrwałem do końca. Z pewnością pasjonaci i zawodowi dziennikarze znajdą w niej wiele smaczków, którymi raczą nas autorzy książki, czyli Ewa  Wilcz - Grzędzińska  - redaktor Dziennika Polska, oraz Tomasz Wróblewski -redaktor naczelny "Gazety Prawnej" oraz współpracownik "Rzeczpospolitej".

9 komentarzy:

  1. W zapowiedziach Bukowego Lasu ostatnio widziałam książkę Jak zostać pisarzem. Może ta pozycja będzie dla Ciebie bardziej przydatna, sama jeszcze nie czytałam ale zamierzam z czystej ciekawości.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za informację. Wiem o książce. Ja zbieram wszystko co dotyczy warsztatów pisarskich. Myślę że trzeba się ciągle doszkalać. Mam już parę pozycji i niektóre są naprawdę wartościowe.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie przemawia do mnie ta pozycja, raczej sobie odpuszczę:)

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Spróbuj poszukać też u ,,wujka gogle'', może tam znajdziesz jakieś nowe pozycje dotyczące cennych rad i wskazówek jak zostać pisarzem.
    Co do tej książki też mnie nie podchodzi.

    OdpowiedzUsuń
  5. "Jak napisać powieść" Nigela Wattsa - podręcznik genialny. Oczywiście, jak ze wszystkim, co dobre - nakład wyczerpany, ale od czego jest allegro?

    OdpowiedzUsuń
  6. Skoro Kejt Em pisze że to genialna książka, to tak jest. Ja sam uważam że te poradniki mają pomóc, ale inwencja należy do autora. Właśnie zakończyłem ważny rozdział mojej drugiej powieści. Cały schemat mam w głowie, na razie piszę luźne, niezwiązane ze sobą kawałki, a będę je łączył na koniec. Kasiu...dziękuję że bywasz u mnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. A mnie na przekór właśnie interesuje, bo dziennikarstwo to też ciekawa dziedzina. Zawsze z przymrużeniem oka traktuje się poradniki o tym jak pisać, ale w dziennikarstwie może to być jak najbardziej "skuteczne".

    OdpowiedzUsuń
  8. Zwykle odnoszę się do takich książek ze sporym dystansem, bo nie sądzę by istniały jakiekolwiek ramy, w których powinien zmieścić się dziennikarz, czy pisarz. Podstawą jest znajomość języka polskiego i odrobina wyobraźni, własnej inwencji twórczej. Myślę, że to absolutnie wystarczy :) Chociaż chciałabym się przekonać jak wygląda taka książka.

    OdpowiedzUsuń
  9. A ja chętnie do tej książki sięgnę, bo pisanie tekstów do gazet i czasopism wymaga wyrobienia specyficznego stylu, nieraz wymagającego od autora by w minimum słów zawarł maksimum informacji. To trudna sztuka, więc dobrze się w niej co nieco poduczyć.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Szanowny czytelniku. Jeżeli masz jakieś zapytanie lub też chcesz się ze mną podzielić spostrzeżeniami to proszę o kontakt mailowy, gdyż rzadko odpisuję na komentarze pod postami. Proszę o wyrozumiałość i dziękuję za obecność w moich skromnych progach. Komentarze anonimowe, wulgarne oraz obrażające innych są kategorycznie usuwane.

Luanne Rice - "Ostatni dzień"

    Sięgając po "Ostatni dzień" miałem wielki apetyty na coś wyjątkowego i coś wciągającego. Od pewnego czasu moje oczekiwania czy...