W ksieżycową jasną noc - Wiliam Wharton

   W księżycową jasną noc to wspaniała opowieść, w której William Wharton w poetycki i głęboko poruszający sposób przedstawia bezsens i okrucieństwo wojny. Akcja powieści toczy się na tyłach frontu w Ardenach w grudniu 1944 roku. Sześciu młodych Amerykanów natyka się na grupę żołnierzy niemieckich, tak samo zagubionych w chaosie wojny jak oni sami. Wszyscy stają wobec niezwykłego dylematu: mają już dość zabijania, ale nie chcą też umierać. Do spotkania dochodzi w księżycową jasną noc.

  Książkę czytałem stosunkowo dawno, ale ostatnio przypomniałem sobie jej fragmenty. Nie sposób przejść obojętnie oprócz takich historii, a jeżeli dotyczy ona młodych ludzi których psychika dopiero się kształtuje wtedy wszystko się zmienia i jest jeszcze bardziej  złożone. To jedna z tych ksiązek których nie sposób zapomnieć.

    Wharton malowniczo opisuje każde słowo, wprowadza w tym jakże trudnym temacie wiele ciepła i pewnego rodzaju napięcia. Jak dla mnie to GENIALNA książka. Polecam.

2 komentarze:

  1. Whartona czytałam tylko książkę "Tato" ale nie wywarła na mnie zbyt dużego wrażenia, jednak chyba dam drugą szansę autorowi :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Będę musiała przeczytać:)

    Już kilka razy się zastanawiałam, czy ją sobie kupić w centrum taniej książki.

    OdpowiedzUsuń

Szanowny czytelniku. Jeżeli masz jakieś zapytanie lub też chcesz się ze mną podzielić spostrzeżeniami to proszę o kontakt mailowy, gdyż rzadko odpisuję na komentarze pod postami. Proszę o wyrozumiałość i dziękuję za obecność w moich skromnych progach. Komentarze anonimowe, wulgarne oraz obrażające innych są kategorycznie usuwane.

Luanne Rice - "Ostatni dzień"

    Sięgając po "Ostatni dzień" miałem wielki apetyty na coś wyjątkowego i coś wciągającego. Od pewnego czasu moje oczekiwania czy...