Belinda Bauer - "Martwa jesteś piękna"


Spojrzenie na śmierć wynika z osobistych doświadczeń, oraz osobowości i zdrowia psychicznego. Dziennikarka i morderca - łączy ich wspólna droga. On chce, aby ona jak najwięcej widziała, oświadczała, wierząc, że czuje to samo, co on sam. Wie o niej wiele, śledzi ja, ale dzięki jej osobistemu sprytowi i odwadze udaje jej się żyć. On jest psychopatą, ona kobietą z ambicjami i ciekawością. Toczą nierówną walkę.

 Belinda Bauer urzekła mnie prostotą tekstu i jego przekazem. Mimo, iż jest to kryminał, to na szczęście, autorka skupiła się głównie na wątkach psychologicznych. Osobiście to uwielbiam, zamiast tysiąca krwawych morderstw. W książę oczywiście są trupy, ale nie wiodą one prymu. Akcja nie jest zbyt szybka, ale również nie jest wolna. Sceny obserwujemy oczami Eve i mordercy. Eve jest kobietą troskliwą i kochającą swojego chorego ojca, który z dnia na dzień pogrąża się coraz głębiej w niebycie pamięci, zapominając nazwy przedmiotów i prostych czynności. 

 "Martwa jesteś piękna" to opowieść o poszukiwaniu prawdy w świecie pełnym kłamstw, odnalezieniu swojej drogi na ostrym zakręcie. W końcu przeczytałem kryminał, o którym mogę napisać, że spełnił moje, być może wygórowane, ambicje. 
 Tekst nie jest wulgarny, agresywny. Jestem w stanie uwierzyć, że takowa historia naprawdę mogła się wydarzyć. Postać Eve jak inne osoby są bliskie tym, które znam. Do tego poznajemy zachowanie dzienników, które dla newsa są zrobić wszystko, w tym ryzykując zdrowie i życie swoich wysłanników. Sam finał to....niespodzianka. Warto przeczytać. Polecam serdecznie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szanowny czytelniku. Jeżeli masz jakieś zapytanie lub też chcesz się ze mną podzielić spostrzeżeniami to proszę o kontakt mailowy, gdyż rzadko odpisuję na komentarze pod postami. Proszę o wyrozumiałość i dziękuję za obecność w moich skromnych progach. Komentarze anonimowe, wulgarne oraz obrażające innych są kategorycznie usuwane.

Luanne Rice - "Ostatni dzień"

    Sięgając po "Ostatni dzień" miałem wielki apetyty na coś wyjątkowego i coś wciągającego. Od pewnego czasu moje oczekiwania czy...