"Pokój" - Emma Donoghue

  Autorką "Pokoju" jest Emma Donoghue, urodzona 1969 roku w Dublinie. Posiada tytuł licencjata z języków angielskiego, oraz francuskiego. Pracę doktorancką obroni la na Uniwersytecie Cambridge. Jest autorką ksiązek z zakresu prozy współczesnej i historycznej. 

  O "Pokoju" czytałem wiele recenzji blogerów, rozpływającej się w tej lekturze. Ja już dawno wciągnąłem ją na swoją listę lektur obowiązkowych, w końcu udało się ją przeczytać. Sam mam problem, od czego zacząć. "Pokój" nie jest lekturą łatwą i przyjemną. Z pewnością nie wypoczniemy przy niej, ale tym bardziej warto po nią sięgnąć. Z pewnością zostanie na długo w pamięci. 

  "Pokój" to historia opowiedziana oczami małego chłopca, który rodzi się i spędza pierwsze lata w jednym pokoju. Łącznikiem ze światem zewnętrznym jest Stary Nick, który jest zarazem sprawcą ich uwięzienia. Ciekawość paroletniego dziecka prowadzi do stawiania kolejnych pytań, na które mama nie zawsze jest w stanie odpowiedzieć. Trudno powiedzieć dziecku, jak wygląda słońce, co się czuje gdy pada deszcz lub śnieg, kiedy dziecko nigdy tego nie doświadczyło. Swoje obserwacje czerpie wyłacznie z opowieści mamy oraz telewizora. Pewnego dnia mama postanawia wyrwać małego Jacka z tego piekła. Co zrobi? O tym w książce, która dla mnie jest jedną z lepszych, jakie ostatnio czytałem.

  "Pokój" to książka o miłości matki do syna i życiu po drugiej stronie czegoś, co okazuje się dla niego czymś nowym, ale pytanie czy z całą pewnością dla niego korzystnym? Książką zaskakuje i jest świeża tematycznie. "Pokój" szokuje, ale jednocześnie można stwierdzić, że takowa historia mogła, albo może się wydarzyć. Serdecznie polecam tę powieść. Naprawdę warto po nią sięgnąć.

10 komentarzy:

  1. Marzę o tej książce od wielu miesięcy. Nawet chciałam się na nią wymienić z pewną osobą, ale niestety mnie oszukała i pozostałam z uczuciem żalu. Wierzę jednak, że może uda mi się jeszcze ją gdzieś okazyjnie nabyć, gdyż niezwykle intryguje mnie tematyka ,,Pokoju''.

    OdpowiedzUsuń
  2. To książka, na którą mam ochotę odkąd pierwszy raz o niej usłyszałam. Uwielbiam książki o ludziach i ich problemach. Pochlebne opinie jeszcze bardziej mnie zachęcają. Mam nadzieję, że uda mi się w miarę szybko ją przeczytać. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Książkę czytałam i również wywarła na mnie niemałe wrażenie. Pozdrawiam)

    OdpowiedzUsuń
  4. Od pewnego czasu rozglądam się za tą książką niestety na razie nie było mi dane się z nią spotkać.. Mam nadzieję, że wkrótce się to zmieni i w końcu i ja dołączę do fanów tej książki.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Niedawno czytałam "Pokój" i nadal jestem pod silnym wrażeniem tej książki. Jest niezwykła...:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mnie nadal nie przestaje zadziwiać, w jaki sposób autorce udało się wejść w umysł dziecka przebywającego w zamknięciu od urodzenia i tak pięknie oddać jego emocje, uczucia i myśli...:)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  7. O ksiazce nie słyszałam, a ciekawie zapowiada się

    OdpowiedzUsuń
  8. Hmm...nie znam, ale możliwe, że przy bliższym wolnym czasie poszukam u siebie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam w planach tą pozycję. Liczę, że niedługo uda mi się ja kupić:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam już na półce. Teraz tylko znaleźć czas i... przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń

Szanowny czytelniku. Jeżeli masz jakieś zapytanie lub też chcesz się ze mną podzielić spostrzeżeniami to proszę o kontakt mailowy, gdyż rzadko odpisuję na komentarze pod postami. Proszę o wyrozumiałość i dziękuję za obecność w moich skromnych progach. Komentarze anonimowe, wulgarne oraz obrażające innych są kategorycznie usuwane.

Luanne Rice - "Ostatni dzień"

    Sięgając po "Ostatni dzień" miałem wielki apetyty na coś wyjątkowego i coś wciągającego. Od pewnego czasu moje oczekiwania czy...