Małgorzata Falkowska - "Poszukiwani. Poszukiwany"

 Lekturę (audiobooka) wybrałem po książce autorki " To nie jest twoje dziecko". Okazało się, że trafiłem na tom trzeci , ostatni, co w żaden sposób nie wpływa na treść utworu. Można je czytać (słuchać) bez chronologii. 

 Falkowska opisuje perypetie  przyjaciółek, w tym dwóch lesbijek tworzących związek, które zamierzają zakupić mieszkanie i spłodzić sobie dzieci. Pomysł jest, gorzej z realizacją. Z jednej strony orientacja seksualna nie ta, a z drugiej mnożące się przeszkody. 
 Podobają mi się zarysowane postacie, są wyraziste, łatwe do wyobrażenia, trochę gorzej z dialogami. Mamy zabawne momenty, ale ja nie znalazłem ich wiele. Spodziewałem się komedii pełnej zabawy, pomyłek, szaleństwa. Jednym słowem...spodziewałem się zbyt wiele. 

 Po tym audiobooku widzę jak autorka rozwinęła się warsztatowo. "Poszukiwani, Poszukiwany" to lektura dla czytelników, którzy lubią narracje pierwszoosobowe i nie drażni ich tematyka. 

Podsumowując "Poszukiwani, poszukiwany" jest gorzką opowieścią, niestety posiadajacą w sobie wiele cech realizmu takich jak walka z bezdusznymi bankami w celu pożyczki hipotecznej, czy też opowieścią o codziennym życiu w naszym kraju. Autorka naszkicowała absurdy towarzyszące nam każdego dnia i jakże trudne kroki towarzyszące spełnianiu marzeń. Historii towarzyszą komiczne sytuacje jak i całość prowadzona jest w lekkim tonie. 

 Lekturę wysłuchałem w interpretacji Joanny Domańskiej. To doskonale dobrany lektor do książki. Aktorkę znamy z ról w "M jak miłość", "Klan" czy "Lokatorzy". 

 Książkę wysłuchałem dzięki Wydawnictwu 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szanowny czytelniku. Jeżeli masz jakieś zapytanie lub też chcesz się ze mną podzielić spostrzeżeniami to proszę o kontakt mailowy, gdyż rzadko odpisuję na komentarze pod postami. Proszę o wyrozumiałość i dziękuję za obecność w moich skromnych progach. Komentarze anonimowe, wulgarne oraz obrażające innych są kategorycznie usuwane.

Luanne Rice - "Ostatni dzień"

    Sięgając po "Ostatni dzień" miałem wielki apetyty na coś wyjątkowego i coś wciągającego. Od pewnego czasu moje oczekiwania czy...