David Attenborough - "Przygody młodego przyrodnika"

 Obserwacja życia, świata, natury i człowieka jest wpisana w każdego człowieka. Od naszych predyspozycji zależy, jak bardzo angażujemy się w poznawanie otaczającego nas świata i badania natury. Osobiście uwielbiam dzikie krajobrazy, naturę i wszystko, co pozwala mi wrócić do źródeł. 

 Autor opisuje swoje podróże dookoła świata. Niezwykła przygoda, mająca na celu poznawania nowych gatunków stworzeń, które nie są znane człowiekowi. Misja niezwykła, ale jednocześnie trudna i niebezpieczna. Autor opisuje swoje doświadczenia w sposób dowcipny, ale porywa czytelnika w podróż w nieznane zakątki globu. 

 Dla mnie najważniejsze w tej historii jest świadectwo tego, co kiedyś było sacrum, a dzisiaj dla wielu jest metodą na zarobienie łatwych pieniędzy. Autor w sposób niezwykle drobiazgowy opisuje czasy, które już nigdy nie wrócą. Czytelnik w trakcie lektury ma ochotę rzucić wszystko i wybrać się w podróż dookoła świata, pełną przygód. 

 Książka została napisana przez wielkiego pasjonata natury. Czytając "Przygody młodego przyrodnika" dałem się porwać tej wielkiej przygodzie i odnowiły się we mnie przygody z dzieciństwa, kiedy czytywałem książki wielkich podróżników. Ta książka uczy miłości, pokory i szacunku do tego, co tracimy z każdym dniem. Niezwykłą uczta literacka napisana przez dokumentalistę i prezentera telewizyjnego, oraz autora serii filmów dokumentalnych z serii "Planeta ziemia". Niezwykła postać, która potrafi opowiadać o swojej pasji jak nikt inny. Polecam gorąco. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szanowny czytelniku. Jeżeli masz jakieś zapytanie lub też chcesz się ze mną podzielić spostrzeżeniami to proszę o kontakt mailowy, gdyż rzadko odpisuję na komentarze pod postami. Proszę o wyrozumiałość i dziękuję za obecność w moich skromnych progach. Komentarze anonimowe, wulgarne oraz obrażające innych są kategorycznie usuwane.

Luanne Rice - "Ostatni dzień"

    Sięgając po "Ostatni dzień" miałem wielki apetyty na coś wyjątkowego i coś wciągającego. Od pewnego czasu moje oczekiwania czy...