Leonard Mlodinow - "Elastyczny mózg. Kreatywne myślenie w czasach niepewności i chaosu"

 Ta książka pomogła zrozumieć mi w zrozumieniu nie tylko działania mózgu i jego ewoluowania na przełomie kolejnych wieków, ale dała odpowiedź na wiele nurtujących mnie pytań.Autor opiera się na setkach opracowań naukowych, przedstawiając je w sposób niezwykle prosty. Na plus zasługują poszczególne rozdziały, wprowadzające czytelnika w zagadnienia związane nie tylko z mózgiem, ale również zwyczajami, które zmieniają się z czasem. Fascynująca lektura dla tych, którzy chcą wiedzieć i widzieć więcej, a co za tym idzie odnosić z tego korzyści. Ten organ nigdy nie został do końca zbadany i wiadomo jest, że człowiek potrafi z niego korzystać w nikłym stopniu. 
 Książka jest napisana w sposób przystępny i interesujący. Czyta się ją szybko, chociaż czasami męczyły mnie zbyt długie wywody autora, ale na końcu zrozumiałem, że one są również potrzebne, aby lepiej zrozumieć to, co autor chce przekazać. Zaskakuje forma przekazu, zrozumiała nawet dla laika w pewnych dziedzinach. Ciekawa lektura.  
 Lektura pozwala nam wyjść poza utarte schematy, pozwalając myśleć samodzielnie, a co za tym idzie, czynić to kreatywnie. Autor jest wybitnym , amerykańskim fizykiem, a w przeszłości współpracownikiem Stephena Hawkinga. Polecam każdemu, kto chce zgłębić tematykę związaną z mózgiem i jego oddziaływaniem na decyzje i życie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szanowny czytelniku. Jeżeli masz jakieś zapytanie lub też chcesz się ze mną podzielić spostrzeżeniami to proszę o kontakt mailowy, gdyż rzadko odpisuję na komentarze pod postami. Proszę o wyrozumiałość i dziękuję za obecność w moich skromnych progach. Komentarze anonimowe, wulgarne oraz obrażające innych są kategorycznie usuwane.

Luanne Rice - "Ostatni dzień"

    Sięgając po "Ostatni dzień" miałem wielki apetyty na coś wyjątkowego i coś wciągającego. Od pewnego czasu moje oczekiwania czy...