Nassim Nicholas Taleb - "Zwiedzeni przez przypadek. Tajemnicza rola losowości w życiu i w rynkowej grze"

Na początku książki (wstęp i podziękowania) wziąłem autora za bufona z nadętym ego. Wyobraziłem sobie profesora pastwiącego się nad studentami na sali wykładowej. Nie był to przyjemny widok w mojej głowie. Zirytowało mnie jego podejście z góry, oraz lekceważenie i podważanie tez innych naukowców i nie tylko. Ale przecież Nassim Taleb to znany i wytrawny specjalista, teoretyk rynku, filozof i pisarz. Jego książki tłumaczone są na kilkadziesiąt języków.

Temat, którego się podejmuje wytłumaczyć jest tematem niezwykle trudnym do wyłożenia językiem prostym, ale profesorowi, o dziwo, udaje się to w pełni. Jego tezę można streścić w jednym zdaniu” Życiem rządzi przypadek i tak jest dobrze”. Bardzo dobrze wyjaśnia mechanizmy, jakie wprowadzają nas, a właściwie nas umysł w błąd. Ta książka trochę pozmieniała moje priorytety w kwestii przypadkowości itd. Teraz nie wiem, co jest właściwie czym.


Przyznaję, że to lektura niezwykła, ale także wymagająca. Bez wątpienia zmienia postrzeganie świata i nasza analizę w stosunku do tego, w czym żyjemy. Polecam.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szanowny czytelniku. Jeżeli masz jakieś zapytanie lub też chcesz się ze mną podzielić spostrzeżeniami to proszę o kontakt mailowy, gdyż rzadko odpisuję na komentarze pod postami. Proszę o wyrozumiałość i dziękuję za obecność w moich skromnych progach. Komentarze anonimowe, wulgarne oraz obrażające innych są kategorycznie usuwane.

Luanne Rice - "Ostatni dzień"

    Sięgając po "Ostatni dzień" miałem wielki apetyty na coś wyjątkowego i coś wciągającego. Od pewnego czasu moje oczekiwania czy...